19 اردیبهشت 1402 توسط مدیر سایت 0 دیدگاه

رنگ طبیعی دستگاه تناسلی زنان

نگرانی در مورد رنگ طبیعی دستگاه تناسلی زنان

نگرانی بسیاری از خانمها از رنگ طبیعی دستگاه تناسلی خودشان می باشد و سوال بسیاری این است که آیا رنگ دستگاه تناسلی من طبیعی است؟

عزیزانم مانند دیگر اعضای بدن دستگاه تناسلی نیز در افراد مختلف تفاوت های بسیاری دارد و در واقع به تعداد زنان دنیا شکل ها و رنگ ها و حتی بوهای مختلف برای واژن وجود دارد،در پاسخ به اینکه رنگ طبیعی دستگاه تناسلی زنان چگونه است؟

پاسخ این است که واژن شما برای شما کاملا طبیعی است و نباید با افراد دیگر مقایسه گردد و بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که این عضو بدن خود را همانطور که هست بپذیرید. حتی رنگ دستگاه تناسلی شما لزوما همرنگ پوستتان نیست.گاهی ممکن است رنگ واژن در افراد سفید پوست، روشن یا صورتی رنگ و گاهی کاملا تیره و قهوه ای سوخته باشد.

از نظر علمی ثابت شده است که داشتن پوست تیره تر در ناحیه واژن کاملا طبیعی است. طبق مطالعات، این به این دلیل است که پوست واژن دارای ملانوسیت بالایی است که باعث ایجاد رنگدانه می شود.
سایر دلایل شایع برای تغییر رنگ طبیعی دستگاه تناسلی و تیره شدن این ناحیه می تواند شامل موارد زیر باشد:

برخی علل تغییر رنگ طبیعی دستگاه تناسلی:

  • کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل ویتامین C در بدن
  • عوامل ژنتیکی و رنگ طبیعی پوست
  • تغییرات هورمونی( نوسانات هورمون استروژن و پروژسترون در زنان) یا وراثت
  • افزایش سن
  • استفاده از روش های نامناسب برای برطرف کردن موهای زائد(استفاده مکرر از ژیلت یا استفاده از ژیلت کهنه)
  • استفاده از محصولات نامرغوب و نامناسب و… باشد. اما نگران نباشید این علائم طبیعی بوده و نشانه عیب یا بیماری نیست.
  • چاقی و اضافه وزن زیاد
  • تنها نگرانی ای که شما باید در مورد بدن خود داشته باشید در رابطه با بیماری ها، درد ها و عفونت هاست.

موارد نگران کننده همراه با تغییر رنگ طبیعی دستگاه تناسلی:

تغییر رنگ واژن به صورت خودبخودی معمولا جای نگرانی ندارد. مگر اینکه با یکی از موارد زیر همراه باشد :

  • ترشحات واژن همراه با بوی بد
  • ترشحات سفید، زرد یا سبز
  • بوی بد مداوم از واژن بدون عدم بهبودی پس از چند روز
  • سوزش، خارش، قرمزی یا تورم در داخل واژن یا اطراف آن
  • احساس درد یا ناراحتی هنگام رابطه جنسی

در صورت مشاهده چنین مواردی لازم است که برای تشخیص عفونت احتمالی دستگاه تناسلی به پزشک مراجعه نمایید،برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

خوشبختانه شما می‌توانید با عوامل مختلفی نظیر مراقبت‌های خانگی، رعایت نکات بهداشتی، کرم های موضعی و مخصوص تجویز شده توسط پزشک و درمان عفونت با لیزر مشکل را رفع نمایید.

نگرانی در مورد رنگ طبیعی دستگاه تناسلی زنان
چگونه وضعیت تیرگی ناحیه دستگاه تناسلی خود را بهبود ببخشید؟

عزیزانم فرزندان ما باید از سنین پایین و در دوره نوجوانی آموزش لازم برای حفظ بهداشت واژن و دستگاه تناسلی خود را ببینند. والدین عزیز آموزش بهداشت دستگاه تناسلی به اندازه آموزش مسواک زدن یا حمام رفتن به کودکان اهمیت دارد با رسیدن به بلوغ تغییرات طبیعی زیادی مانند شروع عادت ماهیانه، رشد موهای زائد، ترشح واژن و غیره در بدن دختران رخ می‌دهد. تمامی این تغییرات نیازمند رعایت کردن مسائل بهداشتی فردی است و رعایت بهداشت ناحیه تناسلی از اهمیت بالایی برخوردار است، به گونه‌ای که ضامن سلامت افراد است، زیرا رعایت نکردن این مسئله بوی بد، خارش، خشکی و عفونت واژن را در پی خواهد داشت.

آموزش هایی جهت تمیز کردن ناحیه دستگاه تناسلی

مهمترین قسمت در مورد بهداشت واژن در بانوان حفظ pH آن است. PH طبیعی واژن معمولاً کمی اسیدی است و وقتی این مقدار از بین می‌رود، دختران و زنان علائم عفونت واژن را تجربه می‌کنند(علائمی مانند سوزش، خارش و درد)
واژن یک دستگاه است که به صورت خودکار خود را تمیز می‌کند. اگر تا به حال ترشحاتی را در بدن خود مشاهده کرده‌اید ،با فرض اینکه بوی یا رنگ تازه‌ای ندارد(معمولا شفاف و بدون بو هستند)این نشان می‌دهد که واژن شما درست عمل می‌کند. با این وجود، گاهی نیاز است شما نیز برای تمیز کردن و حفظ بهداشت دستگاه تناسلی و واژن برخی نکات را انجام دهید.برای مطالعه بیشتر مقاله نکاتی در خصوص شستشوی واژن را مطالعه کنید

نکاتی در مورد شستشو ناحیه تناسلی

انواع دستگاه تناسلی از نظر شکل بیرونی

قسمت بیرونی دستگاه تناسلی برای محافظت و نگهداری از بخش های داخلی و جلوگیری از عفونت می باشد .همچنین وظیفه هدایت اسپرم به داخل واژن نیز بر عهده این قسمت می باشد. قسمت بیرونی دستگاه تناسلی که ما به اشتباه به اسم واژن میشناسیم در حقیقت ولو (vulva) یا فرج می باشد که به بخش بیرونی دستگاه تناسلی زنان گفته می‌شود(باید بدانید که واژن قسمت داخلی دستگاه تناسلی زنان است).

فرج یا ولو(بخش بیرونی دستگاه تناسلی)شامل برآمدگی عانه (مونس پوبیس)، لابیای بزرگ، لابیای کوچک،مدخل واژن، کلیتوریس و مجرای ادرار است. ناحیه ولو دارای اعصاب زیادی است که در طول فعالیت جنسی، تحریک و برانگیخته می‌شود

انواع شکل بیرونی دستگاه تناسلی

علت چروک شدن دستگاه تناسلی زنان

علت چروک شدن دستگاه تناسلی زنان: مثل تمام اجزای دیگر واژن نیز به دلیل سن تغییر می کنه و چروک میشه چون چربی کنار لابیا کم شده و سطح استروژن و کلاژن پایین میاد و باعث چروکی واژن میشه. این امر کاملا طبیعیه و فقط برای شما اتفاق نمیفته. برای جلوگیری از چروک شدن دستگاه تناسلی زنان بهتره کارهای زیر رو انجام بدید: ورزش های کگل انجام بدید روزی سه بار و هردفعه 20 بار. روی صندلی زیاد نشینید. مرطوب کننده واژن استفاده کنید تا پوست آب خودش رو حفظ کنه. در غیر این صورت جراحی های جوانسازی واژن وجود دارد که میتونید انجام بدید. در موارد شدید دکتر استروژن تجویز می کنه.

کلام آخر در مورد دستگاه تناسلی

عزیزانم طبق مشاهدات من یکی از پر جستجو ترین کلمات در اینترنت،عکس زیباترین دستگاه تناسلی می باشد،واقعیت مطلب اینه اکثر کسایی که تو رابطه جنسی شون به مشکل بر میخورند و به سکس تراپ مراجعه میکنند، قبل از هر چیزی متخصص تمرکزش را روی محکم کردن روابط عاطفی دو طرف و آموزش تکنیک هایی برای داشتن سکسی لذت بخش بر اساس خواسته های زن و مرد، قرار میده. و هیچ وقت نمیاد بگه شما اندام و دستگاه تناسلی زیبایی نداری پس هیچوقت نمیتونی رابطه جنسی خوبی هم داشته باشی. پس لطفا اطلاعاتتون رو در زمینه مسائل زناشویی بالا ببرید مطمئناً برخی عمل های زیبایی می تواند مشکلات فیزیکی شما در رابطه جنسی رو بهبود ببخشه و حس رضایت شما از دستگاه تناسلی خودتون رو برآورده کند،ولی بیش از حد خودتون رو درگیر مسائلی که در حاشیه روابط هست نکنید،و سعی کنید روابط عاطفی محکمی با شریک جنسی خود برقرار کنید تا بتوانید سکسی رضایت بخش داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Index